Obecnie jednym z najważniejszych elementów budowania PR nasze marki w internecie jest pozycjonowanie treści naszych stron internetowych. Inaczej nazywa się to optymalizacja do potrzeb wyszukiwarek internetowych, czyli SEO – Search Engine Optimization.
Takie pozycjonowanie jest jednym z ważniejszych elementów marketingowych. Jego celem jest pojawienie naszej konkretnej strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnych fraz, czyli słów kluczowych. Z angielskiego jest to nazywane Search Engine Results Page czyli SERP.
Dzięki temu osiągamy mniejsze cele w postaci :
- podwyższenia autorytetu strony i domeny,
- eliminację rzeczy obniżających autorytet strony i skuteczność wyszukiwania,
- możliwość zdobycia nowych klientów i utrzymanie tych już zdobytych,
- “wymuszenie” tworzenia wartościowych treści, które pozytywnie wpłyną na wizerunek naszej marki.
Najczęściej i najlepiej aby pozycjonowanie naszej treści było zgodne z publikowanymi regularnie wytycznymi Google. Wyszukiwarka Google jest bowiem najczęściej wykorzystywaną, przez co wysoka pozycja w niej jest najważniejsza. Z angielskiego nazywa się to Google Quality Rather Guidelines.
Według nich kluczowym elementem pozycjonowania jest udzielenie przez stronę jak najlepszej odpowiedzi na zadane w wyszukiwarce pytanie – słowo kluczowe. Dobrze więc zadbać aby nasze posty posiadały przejrzystą budowę złożoną z nagłówków – w których występuje słowo kluczowe – były odpowiednio rozbudowane, także pod względem dodatkowych treści jak obraz, czy wideo. Jest to działanie, od którego najbardziej zależy nasza pozycja, a jednocześnie, które możemy podejmować sami.
Działaniami, które są stricte skupione na pozycjonowaniu strony i do których lepiej zatrudnić specjalistę są :
- optymalizacja strony internetowej,
- dbanie o poprawność semantyczną kodu strony,
- działania na stronie zwane SEO on-site,
- działania prowadzone poza stroną, zwane SEO off-side,
- optymalizacja metatagów,
- struktura strony zrozumiałą dla wyszukiwarek,
- link building, czyli pozyskiwanie dobrej jakości linków kierujących do naszej strony.
Warto również w swoim pozycjonowaniu pamiętać o lokalizacji. Dużo użytkowników szuka usługodawców na konkretnym obszarze i wpisuje np. Korektor Warszawa lub Korektor Poznań. Bardzo często taka ograniczone obszarem lista wyszukiwań jest krótka i łatwo znaleźć się na jej szczycie.