Skip to content
Menu
Selfstory
Selfstory
monitor screengrab

Pozycjonowanie – o co chodzi?

Opublikowano 9 grudnia 2021

Obecnie jednym z najważniejszych elementów budowania PR nasze marki w internecie jest pozycjonowanie treści naszych stron internetowych. Inaczej nazywa się to optymalizacja do potrzeb wyszukiwarek internetowych, czyli SEO – Search Engine Optimization.

Takie pozycjonowanie jest jednym z ważniejszych elementów marketingowych. Jego celem jest pojawienie naszej konkretnej strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnych fraz, czyli słów kluczowych. Z angielskiego jest to nazywane Search Engine Results Page czyli SERP.

Dzięki temu osiągamy mniejsze cele w postaci :

  • podwyższenia autorytetu strony i domeny,
  • eliminację rzeczy obniżających autorytet strony i skuteczność wyszukiwania,
  • możliwość zdobycia nowych klientów i utrzymanie tych już zdobytych,
  • “wymuszenie” tworzenia wartościowych treści, które pozytywnie wpłyną na wizerunek naszej marki.

Najczęściej i najlepiej aby pozycjonowanie naszej treści było zgodne z publikowanymi regularnie wytycznymi Google. Wyszukiwarka Google jest bowiem najczęściej wykorzystywaną, przez co wysoka pozycja w niej jest najważniejsza. Z angielskiego nazywa się to Google Quality Rather Guidelines.

Według nich kluczowym elementem pozycjonowania jest udzielenie przez stronę jak najlepszej odpowiedzi na zadane w wyszukiwarce pytanie – słowo kluczowe. Dobrze więc zadbać aby nasze posty posiadały przejrzystą budowę złożoną z nagłówków – w których występuje słowo kluczowe – były odpowiednio rozbudowane, także pod względem dodatkowych treści jak obraz, czy wideo. Jest to działanie, od którego najbardziej zależy nasza pozycja, a jednocześnie, które możemy podejmować sami.

Działaniami, które są stricte skupione na pozycjonowaniu strony i do których lepiej zatrudnić specjalistę są :

  • optymalizacja strony internetowej,
  • dbanie o poprawność semantyczną kodu strony,
  • działania na stronie zwane SEO on-site,
  • działania prowadzone poza stroną, zwane SEO off-side,
  • optymalizacja metatagów,
  • struktura strony zrozumiałą dla wyszukiwarek,
  • link building, czyli pozyskiwanie dobrej jakości linków kierujących do naszej strony.

Warto również w swoim pozycjonowaniu pamiętać o lokalizacji. Dużo użytkowników szuka usługodawców na konkretnym obszarze i wpisuje np. Korektor Warszawa lub Korektor Poznań. Bardzo często taka ograniczone obszarem lista wyszukiwań jest krótka i łatwo znaleźć się na jej szczycie.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Ostatnie wpisy

  • Jak tworzyć dobre teksty?
  • Mity w pracy korektora i redaktora
  • Jak wydajnie pracować zdalnie?
  • Czy naprawdę istnieje coś takiego jak „pracoholik”?
  • Jak wygląda praca tłumacza?

Archiwa

  • maj 2022
  • marzec 2022
  • grudzień 2021
©2023 Selfstory | Powered by SuperbThemes & WordPress